|

>> góry/duże ściany
>> skały



|
|
|
|
|
|
|
|
|
Z
lewej strony znajduje się lista miejsc,
które opisaliśmy. Są to informacje z "pierwszej ręki"
- miejsca , które sami odwiedziliśmy. Co można tam znaleźć? Krótki
opis: gdzie spać, jak
dojechać, na co zwrócic uwagę - krótko i treściwie. W dziale
"Alpy" dodatkowo zeskanowane,
dokładne (naogół) mapy. Nie sugerujcie
się też zawsze "zaszufladkowaniem" danego miejsca - zdarzają
się wyjazdy łączące np.wspinanie na dużych ścianach i w słonecznych
skałkach.Miłej lektury! |
|
|
|
|
|
- samochód - zdecydowanie najwygodniejszy,
acz nie najtańszy, jaki jest każdy widzi....
- autostop - dla niektórych cel sam
w sobie, dla innych oszczędność. Jeżeli chcesz jechać na zachód
europy, to zdecydowanie polecamy - 2000 km w 2-3 dni za 0 PLN
- koleje - na ogół drogie, ale zdarzają
się wyjątki: bilety weekendowe; interrail;
kolej hiszpańska......
|
|
|
 |
|
|
|
|
- tanie linie lotnicze - objawienie
ostatnich lat, przy dodrobinie sprytu i wysiłku można przelecieć
np. z PL do Barcelony za 200PLN (z wszystkimi opłatami!)
- rower - bardzo tani w eksploatacji
:) Bardzo często rowery są zwolnione z opłat np. na promach
(Polferries).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Najtańszym
sposobem zakwaterowania jest spanie "na
dziko". Najczęściej nie ma z tym większych problemów,
chociaż wszystko zależy od miejsca. W Alpach
teoretycznie można tylko biwakować, jednakże w praktyce nikt nie
robi problemu gdy śpimy kilka dni w jednym miejscu (jeżeli nie śmiecimy!!!).
W skałach bywa różnie, aczkolwiek bardzo żadko jesteśmy zmuszeni
do spania na campie. Szczególnie godne polecenia jest spanie pod
przewieszonymi sektorami (ach ten Ceuse!) . |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Podstawą
jest dyskrecja - starajmy "nie rzucać"
się w oczy. Często można np. zapytać się właściciela, czy nie moglibyśmy
rozbić się na jego posesji - bardzo dobry patent w PL!!! W niektórych
krajach (np Szwecja) mamy prawo rozbić swój namiot na jedną noc.
Jedyny warunek - min. 150 m. od najbliższych zabudowań |
|
|
|
|
|
|
|
|
©
marcin szymelfenig 2005
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|